Do wyboru jedna palna, druga biała. Proszę wybierać z głową, gdyż nierozsądnie nosić ze sobą dwie ciężkie bronie. Jeśli ostrze ma być większych rozmiarów, lepiej dobrać do niego lżejszy pistolet.
Palna:
Pistolet skałkowy - Mały, tani pistolet niebezpieczny jedynie z małej odległości. Doskonale nadaje się do walki pod pokładem lub w ciasnych pomieszczeniach.
Pistolet Bojowy - Spora siła ognia, szybkie przeładowywanie, doskonały zasięg i celność, czynią z tej broni ważny argument w każdej kłótni. Został wykonany z wielkim kunsztem. Jest też niezwykle precyzyjny.
Garłacz - To niemal ręczne działo. Dużej sile ognia towarzyszą niestety mały zasięg i ograniczona celność. Łatwy w obsłudze i bardzo skuteczny.
Muszkiet - Broń zaprojektowana specjalnie do walki na morzu. Łatwa w obsłudze, wyposażona w bagnet, przydatna podczas abordażu.
Strzelba Bukaniera - Doskonała broń, by zrobić na kimś wrażenie. Bardzo solidna, można z niej korzystać nawet podczas sztormu.
Biała:
Kord - Krótki „miecz”, lub po prostu długi nóż. Broń jednosieczna o drewnianej rękojeści. Używana przez uboższe warstwy społeczne.
Sztylet - Krótka, mocna klinga. Bardzo popularny wśród piratów i innej hołoty. Standardowa broń każdego rekruta. Lekka i dobrze wyważona.
Kordelas - Jednosieczna, lekko zakrzywiona, krótka szabla z osłoną dla dłoni, używana głównie przez marynarzy.
Szabla - Ciężka, jednoręczna broń sieczna o szerokiej klindze. Niezbyt elegancka, ale wyjątkowo skuteczna. Doskonała do walki na statku.
Rapier – Stosunkowo ciężka, o długiej, prostej i obusiecznej klindze. Dłuższa od szabli. Wymaga od posługującego się nim szermierza sporej sprawności fizycznej.